Tanja Niskanen (oikealla) otti kuvan kännykällään Isa Rahusesta jääkiekon naisleijonien harjoituksissa Espoossa 3. huhtikuuta.

Naisten jääkiekon MM-kisat ovat käynnissä Espoossa

Jääkiekon naisten MM-kisat ovat käynnissä. Kisat järjestetään Espoossa. Loppuottelu on 14. huhtikuuta.

Kymmenen maan naisten jääkiekon maajoukkueet ottavat mittaa toisistaan. Kisoissa pelataan 29 ottelua. Kisojen järjestäjien tavoitteena on saada paikalle 80 000–100 000 katsojaa.

Naisleijonat on pelannut kisoissa tähän mennessä neljä ottelua. Naisleijonat ovat kohdanneet USA:n, Venäjän, Sveitsin ja Kanadan. Suomi hävisi USA:lle maalein 2–6. Naisleijonat voitti Venäjän 4–0. Sveitsi kaatui lukemin 6–2.

Suomi ja muut A-lohkon maat pääsevät suoraan puolivälieriin. Lohkossa pelaavat maailman viisi parasta maata. Puolivälierät alkavat 11.4.

Yle esittää kanavillaan kaikki Suomen ottelut ja mitalipelit.

Lähteet Länsiväylä, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.