Naisleijonille melkein kultamitalit

Teksti: Markku Juusola
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 15.04.2019

Suomi hävisi Yhdysvalloille naisten jääkiekon MM-kisojen loppuottelussa. Yhdysvallat voitti maailmanmestaruuden maalein 2-1. Suomi ehti jo juhlia voittoa, mutta tuomarit hylkäsivät yhden Suomen maalin.

Naisten jääkiekon MM-kisojen loppuottelu oli erittäin jännittävä. Ottelu pelattiin sunnuntaina Espoon areenassa, joka oli täynnä Naisleijonien eli Suomen naisten jääkiekkomaajoukkueen kannattajia.

Yhdysvallat painosti, mutta Suomen puolustus ja varsinkin maalivahti Noora Räty pelasivat hyvin. Yhdysvallat teki kuitenkin maalin toisen erän lopulla. Pian Suomi tasoitti. Maalin teki Susanna Tapani. Kolmannessa erässä maaleja ei syntynyt. Seurasi jatkoerä.

Jatkoerässä Suomen Petra Nieminen teki maalin. Suomi juhli hetken maailmanmestaruutta. Mutta videotarkistuksessa paljastui, että Suomen pelaaja häiritsi Yhdysvaltojen maalivahtia. Videotuomari hylkäsi maalin.

Päätös herätti paljon arvostelua vielä ottelun jälkeen. Monien mielestä Suomi olisi ansainnut maailmanmestaruuden.

Jatkoerässä ei syntynyt enempää maaleja. Voittolaukauskilpailussa Yhdysvallat oli parempi ja vei maailmanmestaruuden.

Suomi pääsi ensimmäisen kerran loppuotteluun naisten jääkiekon MM-kisoissa. Se oli jo hieno saavutus. Tähän asti maailmanmestaruuden on aina voittanut joko Yhdysvallat tai Kanada. Tällä kertaa Suomi voitti Kanadan ja melkein myös Yhdysvallat.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)