Naisleijonat voittivat pronssia

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.02.2022

Suomen naisten jääkiekkomaajoukkue juhlivat. Naisleijonat voittivat olympiapronssia. Kiekkonaiset voittivat pronssiottelussa Sveitsin selkein luvuin 4-0.

Pronssiottelu pelattiin keskiviikkona 16. helmikuuta. Ottelun keskeiseksi pelaajaksi nousi Suomen maalivahti Anni Keisala. Keisala pelasi erinomaisen ottelun.

Naisleijonat on menestynyt jääkiekon arvokisoissa viime vuosina erittäin hyvin. Joukkue on voittanut monista MM-kisoista ja olympialaisista pronssia ja hopeaa.

Naisleijonien pelaajista kapteeni Jenni Hiirikoski, puolustaja Minnamari Tuominen ja hyökkääjä Michelle Karvinen saivat jo kolmannet mitalit olympialaisista. Aiemmat mitalit tulivat Vancouverista 2010 ja Pyeongchangista 2018.

– En ikinä uskonut, että voitan joskus kolme olympiamitalia, Michelle Karvinen sanoi pronssiottelun jälkeen. Hän ei kuitenkaan luvannut vielä, että jatkaa uraansa seuraaviin olympialaisiin saakka. Karvinen on 31-vuotias.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)