Valtteri Bottas on F1-sarjan kuljettajien MM-pisteissä kolmannella sijalla.

Monacon F1-kilpailu on sarjan kuuluisin

Formula 1 -sarjan seuraava osakilpailu ajetaan Monacon ruhtinaskunnan katuradalla. Monaco on F1-sarjan tunnetuin kilpailu. Monacon F1-kilpailu on MM-sarjan kuudes kisa. Monacon osakilpailu eli GP ajetaan sunnuntaina 27. toukokuuta.

Formula 1 -sarjan seuraava osakilpailu ajetaan Monacon ruhtinaskunnan katuradalla. Monaco on F1-sarjan tunnetuin kilpailu. Monacon F1-kilpailu on MM-sarjan kuudes kisa. Monacon osakilpailu eli GP ajetaan sunnuntaina 27. toukokuuta.

Suomalaisilla Valtteri Bottaksella ja Kimi Räikkösellä on hyvät mahdollisuudet menestyä Monacossa. Bottas sijoittui edellisessä Barcelonan osakilpailussa toiseksi. Bottaksen alkukausi oli pettymys. Nyt kuitenkin näyttää siltä, että Bottas pystyy taistelemaan jopa osakilpailujen voitosta. Kimi Räikkönen ajaa edelleen tasaisen varmasti, vaikka useimmat eivät enää usko, että hän voittaa maailmanmestaruutta. 38-vuotias Räikkönen on MM-sarjan vanhin kuljettaja.

Hamilton johtaa sarjaa

Lewis Hamilton on voittanut formula ykkösten maailman- mestaruuden jo neljä kertaa. Hamilton ja Bottas ajavat saman tallin eli Mercedeksen autoilla. Hamilton on voittanut kaksi edellistä kilpailua. Bottas on sijoittunut tällä kaudella jo kolme kertaa toiseksi. Voitto kuitenkin puuttuu edelleen.

Lewis Hamilton johtaa MM-sarjaa. Hamiltonilla on 95 pistettä. Sebastian Vettel on sarjan toinen. Vettelillä on 78 pistettä. Valtteri Bottas on sarjan kolmas. Bottaksella on 58 pistettä. Kimi Räikkönen on MM-sarjan neljäs. Räikkösellä on 48 pistettä.

Tämän vuoden F1-sarjan mestari on selvillä viimeistään 25. marraskuuta. Silloin ajetaan kauden viimeinen osakilpailu eli GP Abu Dhabissa.

Lähde HS

Monaco eli Monacon ruhtinaskunta on maailman toiseksi pienin valtio. Vatikaani on pienin. Monacon kaupunkivaltio sijaitsee Välimeren rannalla. Sen naapurimaa on Ranska.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste