Mixu Paatelainen uskoo yllätykseen

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 19.06.2012

Mixu Paatelainen veikkaa Ranskan pääsevän pitkälle.

Suomen miesten jalkapallomaajoukkueen päävalmentaja Mixu Paatelainen veikkaa, että EM-kisat voittaa yllätysnimi. Paatelainen ei usko, että hallitseva maailmanmestari ja Euroopan mestari Espanja uusii tittelinsä. Paatelainen nostaa kisojen yllättäjäksi Ranskan. Paatelaisen mukaan Ranskalla on koossa kova ryhmä. Hän kehuu etenkin Ranskan päävalmentajaa Laurent Blancia.

– Uskon, että kisat voittaa Hollanti, Saksa tai Ranska. Nämä kaikki ovat erittäin hyviä joukkueita. Ranskan peli oli pitkään ihan sekaisin, mutta nyt siitä on tullut jälleen voittava joukkue.

Vain lohkojen kaksi parasta maata pääsevät jatkoon eli pudotuspeleihin. Ne alkavat torstaina 21.6.

– Toivon tietenkin, että Englanti pärjää. Sitä valmentaa Suomen entinen päävalmentaja Roy Hodgson. Portugali ja Italia eivät ole mielestäni aivan yhtä hyviä kuin takavuosina.

Tshekki, Kreikka, Saksa, Portugali, Espanja, Italia, Englanti ja Ranska ovat varmistaneet paikkansa puolivälieriin eli jatkoon. Hollanti ei päässyt jatkoon.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)