Mira Potkonen voitti maanantaina nyrkkeilyn 60-kiloisten puolivälierän.

Mira Potkonen tuo Suomelle mitalin

Suomi saa Rion olympialaisista ainakin yhden mitalin. Nyrkkeilijä Mira Potkonen voittaa vähintään pronssia.

Mira Potkonen kukisti maanantaina Irlannin Katie Taylorin.

Potkosen mitali varmistui, kun hän selviytyi välieriin. Nyrkkeilyssä ei otella lainkaan pronssimitalista. Välierien hävinneet nyrkkeilijät saavat molemmat pronssia. Välierien voittajat jatkavat loppuotteluun.

Potkonen on nyt uransa ensimmäisissä olympialaisissa. Hän ei päässyt Lontoon olympialaisiin vuonna 2012, koska oli yli-ikäinen. Säännöt muuttuivat sen jälkeen ja Potkonen pääsi mukaan Rion olympiajoukkueeseen.

35-vuotias Potkonen saa välierässä vastaansa Kiinan Yin Junhuan. Välierä on keskiviikkona.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste