Minna Kauppi suunnistaa lajin MM-kisoissa heinäkuun puolivälissä.

Minna Kauppi suunnistaa lajin MM-kisoissa heinäkuun puolivälissä.

Minna Kauppi kisaa kesällä

Minna Kauppi yrittää jälleen maailmanmestariksi.

Suomen ykkössuunnistaja Minna Kauppi suuntaa kohti kesän MM-kisoja toiveikkain mielin. Kauppi nappasi jo kevään EM-kisoissa kaksi hopeamitalia ja yhden pronssimitalin. MM-kisoissa tavoitteena on tietenkin ainakin mitali. Kaupin mukaan Sveitsin Simone Niggli on kuitenkin tällä hetkellä ylivoimainen lajissaan.

– MM-kisoihin mennessä olen ehtinyt harjoitella niin paljon, että kaikki on mahdollista.

Kauppi on jo peräti kahdeksan-kertainen maailmanmestari Hän kuitenkin sairasteli viime talvena. 29-vuotias Kauppi kärsi sydänoireista. Ammattiurheilijan ura olisi voinut jopa päättyä siihen. Mitään tarkkaa selitystä sydänvaivoihin ei löytynyt.

Kauppi myöntää, että yllättävät vaivat vaikuttivat hänen omaan arvomaailmaansa. Hän muistuttaa, että terveys on aina tärkeämpää kuin menestys.

Suunnistuksen MM-kilpailut järjestetään Sveitsin Lausannessa 14.–21.7.

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste