Minna Kauppi haluaa ykköseksi

Teksti: lähteet STT, HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.06.2013

Suunnistaja Minna Kauppi on voittanut peräti yhdeksän maailmanmestaruutta, kaksi EM-kultaa ja Vuoden urheilijan tittelin.

Kaupin voiton nälkä on silti kova. Heinäkuussa MM-kisat Vuokatissa ovat Kaupin kesän ykköstavoite.

30-vuotias Minna Kauppi on ehtinyt saavuttaa urheilijan urallaan kaiken mahdollisen. Filosofian maisteri Kauppi jaksaa silti edelleen innostua menestyksestä, etenkin arvo- kisoissa. Kauppi on tänä vuonna omien sanojensa mukaan jopa elämänsä kunnossa. Siksi hän ei epäröi kertoa kovista tavoitteistaan. Kauppi haluaa olla tänä kesänä maailman paras. Hän näkee kotikisat suurena mahdollisuutena.

– Kesästä ja kisoista tulee tiukka. Tiedän kuitenkin sen, että ilman paineita minusta ei ole mihinkään. Odotan itseltäni menestystä ja hyviä suorituksia. Olen jo menestynyt tosi hyvin, ja tiedän, mitä se vaatii.

– Odotan myös, että Vuokatissa on hieno tunnelma. Paikalla on paljon ystäviä ja sukulaisia. Kotikisoihin valmistautuminen on vielä hiukan kovempaa työtä kuin muihin tärkeisiin kisoihin, Kauppi sanoo.

Kaupin talviharjoittelu sujui hyvin. Edelliset vuodet olivat vaikeampia. Silloin Kauppi sairasteli paljon. Kauppi uskoo, että hänen etunsa kotikisoissa on myös se, että maastot ovat tutut. Hän voi harjoitella suomalaisissa maisemissa.

Kaupilla on Vuokatissa kaksi päämatkaa, pitkä matka ja keskimatka. Kauppi pohtii vielä sitä, osallistuuko hän MM-sprinttiin.

Suunnistuksen MM-kisat Vuokatissa 6.–14.7.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)