Leo-Pekka Tähti aikoo jatkaa uraansa Rion jälkeen vuosi kerrallaan.

Leo-Pekka Tähti aikoo jatkaa uraansa Rion jälkeen vuosi kerrallaan.

Mestarikelaaja tähtää Rion olympialaisiin

Leo-Pekka Tähti on maailman nopein pyörätuolikelaaja.

Leo-Pekka Tähti on maailman nopein pyörätuolikelaaja. Hän on myös lajin menestyneimpiä. Tähti on peräti nelinkertainen olympiavoittaja ja kaksinkertainen maailmanmestari.

30-vuotias Tähti harjoittelee Espanjassa ensi kautta varten. Tähti pelaa Espanjassa pyörätuolikoripalloa yhdessä maailman kovimmista sarjoista. Tähden mukaan tämä talvi jää kuitenkin hänen viimeisekseen Espanjassa. Pyörätuolikelauksen ja koripallon harjoittelu yhtä aikaa on liian rankkaa ammattiurhjeilijalle. Myös perhesyyt vetävät Tähteä kotimaahan. Hän meni vähän aikaa sitten kihloihin.

Seuraavat paralympialaiset järjestetään vuonna 2016 Brasilian Rio de Janeirossa. Sitä ennen edessä ovat Walesissa ensi vuonna järjestettävät EM-kisat ja vuoden 2015 Dohan maailmanmestaruuskisat. Rion jälkeen Tähden urasuunnitelmat ovat avoimet. Hän ei lupaa jatkaa, mutta ei myöskään ole tehnyt päätöstä urheilu-uran lopettamisesta.

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Mestarikelaaja tähtää Rion olympialaisiin”

  1. Stella

    En ymmärrä, mitä sana ‘kelaaja’ tarkoittaa tässä yhteydessä; mikä on ‘Mestarikelaaja’?

  2. Fina

    tarkoittaakohan pyörätuolilla menemistä

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste