Kuvassa on jalkapalloilija Lionel Messi. Hän sai Kultaisen pallon, joka annetaan joka vuosi maailman parhaalle jalkapalloilijalle.

Lionel Messi sai Kultaisen pallon, joka annetaan joka vuosi maailman parhaalle jalkapalloilijalle.

Messi on maailman paras jalkapalloilija

Lionel Messi on valittu maailman parhaaksi jalkapalloilijaksi.

Kansainvälinen jalkapalloliitto Fifa valitsi Lionel Messin vuoden 2015 parhaaksi jalkapalloilijaksi maailmassa. Messi on kotoisin Argentiinasta. Hän pelaa hyökkääjänä FC Barcelonan joukkueessa Espanjassa.

Messi teki viime kaudella peräti 58 maalia. Hänen joukkueensa FC Barcelona voitti viime kaudella kaiken mahdollisen. FC Barcelona oli Espanjan liigan mestari ja Espanjan cupin voittaja. Joukkue voitti myös Mestareiden liigan. FC Barcelona oli siis Euroopan paras seurajoukkue.

Palkinto jaettiin maanantaina Zürichissä Sveitsissä. Parhaan pelaajan valitsivat maajoukkueiden valmentajat, kapteenit ja muutamat urheilutoimittajat.

Messi sai palkinnon jo viidennen kerran. Monien mielestä hän on kaikkien aikojen paras pelaaja. Hän on pienikokoinen, mutta hyvin nopea, ketterä, taitava ja älykäs.

Parhaan naispelaajan palkinnon sai amerikkalainen Carli Lloyd. Yhdysvallat voitti naisten maailmanmestaruuden viime vuonna.

Lähteet: Yle, Iltasanomat

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Messi on maailman paras jalkapalloilija”

  1. moimoimoi

    Hyvä Messi oot paras. Mä oon kans lyhyt mut haluisin olla yhtä nopee ku sä.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste