Kansainvälinen jalkapalloliitto Fifa valitsi Lionel Messin vuoden 2015 parhaaksi jalkapalloilijaksi maailmassa. Messi on kotoisin Argentiinasta. Hän pelaa hyökkääjänä FC Barcelonan joukkueessa Espanjassa.
Messi teki viime kaudella peräti 58 maalia. Hänen joukkueensa FC Barcelona voitti viime kaudella kaiken mahdollisen. FC Barcelona oli Espanjan liigan mestari ja Espanjan cupin voittaja. Joukkue voitti myös Mestareiden liigan. FC Barcelona oli siis Euroopan paras seurajoukkue.
Palkinto jaettiin maanantaina Zürichissä Sveitsissä. Parhaan pelaajan valitsivat maajoukkueiden valmentajat, kapteenit ja muutamat urheilutoimittajat.
Messi sai palkinnon jo viidennen kerran. Monien mielestä hän on kaikkien aikojen paras pelaaja. Hän on pienikokoinen, mutta hyvin nopea, ketterä, taitava ja älykäs.
Parhaan naispelaajan palkinnon sai amerikkalainen Carli Lloyd. Yhdysvallat voitti naisten maailmanmestaruuden viime vuonna.
Lähteet: Yle, Iltasanomat

messi on hyvä
Hyvä Messi oot paras. Mä oon kans lyhyt mut haluisin olla yhtä nopee ku sä.