Ensimmäinen osakilpailu ajetaan sunnuntaina Melbournessa Australiassa.
Veikkauksissa Mercedeksen Lewis Hamilton ja Nico Rosberg ovat jälleen ennakkosuosikkeja. Myös viimeisissä testiajoissa Mercedeksen autot olivat nopeimpia. Hamilton voitti mestaruuden viime kaudella.
Entä suomalaiset? Jännitettävää riittää. Mukana on nimittäin kaksi suomalaista ja yksi puoliksi suomalainen kuljettaja. Kaikilla on mahdollisuudet menestyä.
Kimi Räikkönen ajaa italialaisella Ferrarilla. Auto on tänä vuonna parempi kuin edellisellä kaudella. Ferrari on nyt Mercedeksen kovin haastaja. Räikkösestä tuli juuri isä. Vaikuttaako se miehen vauhtiin kilparadalla?
Valtteri Bottaksen automerkki on Williams. Viime kaudella Bottas nousi huippukuljettajien joukkoon. Bottas saattaa hyvinkin yllättää ja voittaa osakilpailuja.
Mercedeksen Nico Rosberg sijoittui viime kaudella toiseksi. Nyt Rosbergin auto oli kaikkein nopein testiajoissa.
Formulatallit testasivat autojaan Barcelonan radalla ennen kauden alkua.
Rosbergilla on sekä Saksan että Suomen kansalaisuus, mutta hän edustaa Saksaa. Hän on siis puoleksi suomalainen. Nicon isä on Keke Rosberg. Hän voitti maailmanmestaruuden vuonna 1982.
Espanjalainen Fernando Alonso ei kilpaile ainakaan avaus- kilpailussa. Alonso ajoi ulos radalta helmikuussa Barcelonan testiajoissa. Hän sai onnettomuudessa aivotärähdyksen. Alonso oli maailmanmestari vuosina 2005 ja 2006. Alonso ajaa McLarenin autoa.
Lähteet STT, MTV3, Vedonlyönti.com