Lontoon olympialaiset on maailman suurin urheilu- tapahtuma. Kisoihin saapuu 5,5 miljoonaa turistia. Osa lontoolaisista odottaa kisamatkailijoiden saapumista kauhulla. Koko kaupunki menee tukkoon.
– Liikenteestä voi tulla varsinainen painajainen. Metrojuniin ei mahdu ruuhka-aikana edes tavallisena arkipäivänä, Stratfordissa asuva Dez O’Regan sanoo. Olympiastadion sijaitsee Stratfordissa, joka on itäistä Lontoota. Keskustasta sinne on 12 kilometriä.
Lontoon viranomaiset uskovat, että kaikki sujuu kuitenkin ilman suurempia vaikeuksia. Ruuhkista selvitään maltilla. Osa lontoolaisista lähtee ulkomaille tai maaseudulle pakoon lomailemaan pääkaupungin olympiaruuhkaa.
Olympialaisten turvatoimet ovat valtaisat. Kaupunkia vahtii 36 000 ylimääräistä poliisia, vartijaa ja sotilasta. Kaupungin ilmatilassa partioivat hävittäjät ja helikopterit, merellä sota-alukset.
Lontoon olympialaiset järjestetään 27.7.–12.8.
on hyvä että lontoon ylympialaiset järjestetään heinäkuun 2012loppussa sitten
En ole kuullut tuota koskaan.