Jasmin Ranta-aho sekä Amaranta-hevonen Helsinki International Horse Shown tiedotustilaisuudessa 1. lokakuuta.

Maailman parhaat esteratsastajat Suomessa

Helsingissä järjestetään lokakuun lopussa kaikkien aikojen kovatasoisin ratsastuskilpailu Suomessa.

Lähes kaikki maailman parhaat esteratsastajat saapuvat kilpailemaan Helsinki International Horse Show’hun. Esteratsastuskilpailu järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 1985.

Helsinki Horse Show on viisipäiväinen tapahtuma. Se on myös esteratsastuksen maailmancupin osakilpailu ja Grand Prix -kilpailu. Tapahtumaan odotetaan 50 000 kävijää. Ratsastuskilpailu pidetään nyt kuudetta kertaa Helsingin jäähallissa.

Mukana ovat Michael Jung ja Steve Guerdat

Osallistujalistalla ovat esimerkiksi Michael Jung ja Steve Guerdat. Jung on saksalainen menestynyt ratsastaja. Hän on voittanut kolme kenttäratasastuksen olympiakultaa ja kaksi maailmanmestaruutta.

– Esteratsastus on upea laji. Minulla on vielä paljon opittavaa. En ole aiemmin kilpaillut Helsingissä, Jung sanoi tiedotteessaan.

Sveitsiläinen Steve Guerdat on maailmanlistan kärjessä. Helsingissä nähdään myös hänen sveitsiläinen maanmiehensä Martin Fuchs. Fuchs on maailmanlistalla kakkosena ja hän on myös tuore Euroopan mestari.

Steve Guerdat’lla on läheiset yhteydet suomalaisiin ratsastajiin. Hänen tallipäällikkönsä on Heidi Mulari. Guerdat valmensi aiemmin Jenni Dahlmania.

Ratsastuksen Helsinki International Horse Show jatkuu sunnuntaihin 27.10. saakka.

Lähteet HS, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Maailman parhaat esteratsastajat Suomessa”

  1. eemeli

    Minä tykkään hevosista. Olen kiinostunut raveista tosi paljon.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste