Lyhyesti – urheilu

Ruotsalainen kiekonheittäjä ja suomalainen sisu

Ruotsalainen kiekonheittäjä Daniel Ståhl voitti Dohan MM-kisoissa kultaa. Ståhl on 12 vuoteen ensimmäinen yleisurheilun maailman- mestari, joka puhuu suomea.Viimeisin suomalainen voittaja on keihäänheittäjä Tero Pitkämäki. Hän voitti vuonna 2007 MM-kultaa. Ståhlin äiti on turkulainen Taina Laakso. Ståhlin isoäiti asuu myös Turussa. Ståhl sanoo, että hän on ruotsalainen, jolla on suomalainen sisu.

Messi ja Rapinoe ovat parhaat jalkapalloilijat

Argentiinalainen Lionel Messi ja yhdysvaltalainen Megan Rapinoe (yläkuva) valittiin syyskuussa Kansainvälisen jalkapalloliitton Fifan vuoden pelaajiksi. Parhaan valmentajan palkinnon sai Liverpoolin päävalmentaja Jürgen Klopp. Parhaan naisvalmentajan palkinnon sai Jill Ellis. Hän on Yhdysvaltojen naisjoukkueen päävalmentaja. Megan Rapinoe johti Yhdysvallat naisten jalka- pallon MM-kultaan viime kesänä. Rapinoe on arvostellut ankarasti Yhdysvaltojen presidenttiä Donald Trumpia.

Kuvat Lehtikuva

Lähteet Yle, IL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste