Lyhyesti – urheilu

Kuvassa on jääkiekkoilija Mikko Koivu.

Mikko Koivu lopetti pelaamisen

Mikko Koivu pelasi NHL:sssä peräti 16 vuotta. Hän pelasi yli 1 000 ottelua. Koivu oli Minnesota Wildin joukkueessa 15 kautta. Hän oli Minnesotan kapteeni vuosina 2009–2020. Minnesota ei jatkanut Koivun sopimusta. Koivu siirtyi viime syksynä Columbus Blue Jacketsiin. Hän kuitenkin päätti lopettaa uransa kesken kauden. Koivu voitti jääkiekon MM-kultaa Suomen maajoukkueessa vuonna 2011. Hän sai olympialaisista hopeaa ja pronssia. Koivu voitti myös World Cupissa hopeaa. Koivu täyttää maaliskuussa 38 vuotta

Kuvassa on entinen jalkapal

Jari Litmanen täytti 50 vuotta

Jari Litmanen täytti 20.2. 50 vuotta. Hän on Suomen kaikkien aikojen paras jalkapalloilija. Litmanen pelasi parhaat vuotensa Ajax Amsterdamissa. Hän lopetti pelaamisen vuonna 2011. Litmanen valmentaa nykyisin Lahden Reipasta. Kuvassa Jari Litmanen on Lahden Kisapuiston kentällä.

Lähteet Yle, HS

Kuvat Lehtikuva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste