Rūta Meilutytė on kohta 17-vuotias supertähti. Hän on jo voittanut olympialaisissa kultamitalin.

Liettualainen uimaritähti ei unohda kotimaataan

Rūta Meilutytė on Liettuan kirkkain urheilutähti. Hän ei voi enää kulkea rauhassa Liettuan pääkaupungin Vilnan kaduilla.

Meilutytėstä tuli yhdessä yössä supertähti, kun hän voitti Lontoon olympialaisissa kultamitalin vuonna 2012. 100 metrin rintauinnin olympiavoiton jälkeen hän on ehtinyt voittaa peräti kolme maailmanmestaruutta ja kaksi MM-hopeamitalia.

Meilutytė asuu ja harjoittelee nykyisin Kaakkois-Englannin Plymouthissa. Hän muutti Englantiin vuonna 2010.

– Liettuassa en olisi pystynyt toteuttamaan unelmaani. Olen siitä surullinen, uimari sanoi Ylen haastattelussa.

Meilutytėn elämä ei ole ollut helppo. Hänen äitinsä Ingrida kuoli, kun tytär oli vasta neljävuotias. Saulius-isä työskenteli ulkomailla. Rūtan isovanhemmat kasvattivat hänet.

Rūta lähettää edelleen osan ansioistaan kotimaahansa isoäidilleen ja veljiensä koulunkäynnin rahoittamiseksi.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Liettualainen uimaritähti ei unohda kotimaataan”

  1. kansallinen kokomus

    hyvää olet paras älä luovuta koita uudestaa älä luovuta koskan ! kannustan sinua olet cool j maailman paras uimari

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste