Nuori pujottelija kohtasi idolinsa Tanja Poutiaisen viime vuoden Levin kisoissa.

Nuori pujottelija kohtasi idolinsa Tanja Poutiaisen viime vuoden Levin kisoissa. Tänä vuonna Poutiainen pitää Levillä hiihtokoulua lapsille.

Levi valmistautuu pujottelukisaan

Ensimmäinen pujottelun maailmancup-kisa pidetään perinteisesti Levillä Suomessa.

Naiset kilpailevat lauantaina 15.11. ja miehet sunnuntaina 16.11. Valmistelut ovat käynnissä, ja rinne on jo melko hyvässä kunnossa.

– Kyllä se aina vähän jännittää. Lämmin sää voi olla ongelma. Mutta tällä viikolla ollaan pakkasen puolella, joten voimme käyttää lumitykkejä. Kisarinne tulee olemaan hyvässä kunnossa, sanoo lehdistöpäällikkö Soili Hirvonen Selkosanomille.

Tänä vuonna tilanne on vähän epätavallinen, sillä parhaat alppihiihtäjämme eivät osallistu Levin kisoihin. Marcus Sandell ja Andreas Romar eivät kilpaile pujottelussa. Yleensä suomalaiset ovat menestyneet juuri siinä.

– Mutta kyllä rinteessä on silti suomalaisia. Santeri Paloniemi voi sijoittua hyvin. Hyvin voi mennä myös Joonas Räsäsellä, joka on harjoitellut USA:ssa. Naisista Merle Soppela puolustaa Suomen menestystä, sanoo Soili Hirvonen.

Nuori pujottelija kohtasi idolinsa Tanja Poutiaisen viime vuoden Levin kisoissa. Tänä vuonna Poutiainen pitää Levillä hiihtokoulua lapsille.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste