Lentopallomiehet voittivat MM-kisojen alkulohkossa Puerto Ricon 3–2 ja Kuuban 3–1. Alkulohkon viimeisessä ottelussa Suomi kohtasi Iranin, joka on Aasian mestari. Suomi hävisi niukasti 3–2.
Kahden voiton ansiosta Suomi pääsi jatkolohkoon. Siellä tulivat vastaan huippumaat Italia, Hollanti ja Venäjä. Niille Suomi hävisi.
Päävalmentaja Tuomas Sammelvuo kehui Suomen joukkuetta Helsingin Sanomissa. – Tämä on kova juttu. Olen erittäin ylpeä koko porukasta, Sammelvuo sanoi.
Suomi saattaa päästä lentopallon EM-turnaukseen ensi vuonna. Jos Suomi sijoittuu siellä sijoille 4–6, se voi päästä Tokion olympia- turnaukseen vuonna 2020.
