Lentopalloilijat olympiakarsintaan

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.10.2015

Suomi karsiutui lentopallon EM-kisoista viime viikon tiistaina, kun se hävisi Italialle.

Ranska voitti Euroopan mestaruuden ensi kertaa kisojen historiassa. Slovenia sai hopeaa. Pronssiottelussa Italia kaatoi isäntämaan Bulgarian.

Suomi sai turnauksesta paikan Euroopan olympiakarsintaan. Karsinta on ensi vuoden tammikuussa Berliinissä. Muut karsintaan osallistuvat maat ovat Saksa, Venäjä, Serbia, Puola, Bulgaria, Ranska ja Belgia.

Suomi ei ole koskaan pelannut olympiakisoissa. Olympialaiset järjestetään kesällä 2016 Brasilian Rio de Janeirossa. Suomen joukkueen paras pelaaja oli kokenut Urpo Sivula.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)