Miesten lentopallon maajoukkueen Niklas Seppänen.

Lentopalloilijat olympiakarsintaan

Suomi karsiutui lentopallon EM-kisoista viime viikon tiistaina, kun se hävisi Italialle.

Ranska voitti Euroopan mestaruuden ensi kertaa kisojen historiassa. Slovenia sai hopeaa. Pronssiottelussa Italia kaatoi isäntämaan Bulgarian.

Suomi sai turnauksesta paikan Euroopan olympiakarsintaan. Karsinta on ensi vuoden tammikuussa Berliinissä. Muut karsintaan osallistuvat maat ovat Saksa, Venäjä, Serbia, Puola, Bulgaria, Ranska ja Belgia.

Suomi ei ole koskaan pelannut olympiakisoissa. Olympialaiset järjestetään kesällä 2016 Brasilian Rio de Janeirossa. Suomen joukkueen paras pelaaja oli kokenut Urpo Sivula.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste