Leijonille MM-hopeaa

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 03.06.2014

Leijonat voitti hopeaa jääkiekon MM-kisoissa.

Jääkiekkopomo Kalervo Kummola oli kuitenkin tyytymätön huonoon tuomaripeliin. Suomen joukkueelle MM-kisat olivat vaikeat. Leijonat hävisi runkosarjassa monta peliä heikkoja vastustajia vastaan. Näytti jo hetken siltä, että Suomi ei pääse ollenkaan loppupeleihin.

Vähitellen Suomen peli alkoi sujua paremmin. Suomi voitti Tšekin semifinaalissa ja eteni finaaliin. Siihen menestys loppui, kun Venäjä löi Suomen 5–2 ja voitti kultaa. Monet arvostelivat tuomarien toimintaa MM-kisoissa Valko-Venäjällä. Finaalissa tuomarit määräsivät melko helposti jäähyjä. Samalla he jättivät tuomitsematta jopa todella rumia taklauksia. Tuomarien toiminta suututti myös Kalervo Kummolan, joka on kansainvälisen jääkiekkoliiton varapuheenjohtaja.

– Tämä oli kaikkien aikojen huonointa tuomaripeliä, jota olen nähnyt suurissa kisoissa. Kun pelaajat ovat kaikki ammattilaisia, myös tuomarien pitäisi olla ammattilaisia, hän sanoi HS:n haastattelussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)