Leijonat pelaa loppuottelussa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.02.2022

Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue eli Leijonat pelaa olympiakisojen finaalissa eli loppuottelussa. Leijonat kaatoi aikaisin perjantaiaamuna välierässä Slovakian.

Suomen miesten jääkiekkomaajoukkue voitti aikaisin perjantaina Suomen aikaa Slovakian  2-0. Sakari Manninen ja Harri Pesonen tekivät Suomen maalit.

Leijonat selviytyi olympiaturnauksen loppuotteluun, koska se voitti välierän. Leijonat pelaa siis Pekingin talviolympialaisten finaalissa eli loppuottelussa.

Loppuottelu on sunnuntaina 20. helmikuuta. Leijonien vastustaja on joko Ruotsi tai Venäjän olympiajoukkue. Vastustaja selviää perjantaina iltapäivällä.

Suomi ei ole voittanut vielä koskaan jääkiekon miesten olympiakultaa. Leijonat on voittanut kaksi kertaa olympiahopeaa. Leijonat sai hopeaa Calgarun talviolympialaisista vuonna 1988 ja Torinon talviolympialaisista vuonna 2006.

Jääkiekon olympiafinaali alkaa sunnuntaina aamulla kello 6.10. Voit katsoa ottelun suorana TV5-kanavalta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste