Leijonat kohti olympialaisia

Teksti: lähde STT
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 05.11.2013

Päävalmentaja Erkka Westerlund johdattaa Leijonat olympiatalveen. Westerlundilla on vihkossaan 25 pelaajan nimet.

Päävalmentaja kirjoittaa vihkoon joka päivä ajatuksiaan siitä, millaiselta Suomen maajoukkue näyttää tulevissa talviolympialaisissa.

– Listassa on mukana tällä hetkellä 7–8 pelaajaa, jotka pelaavat Euroopassa. Muut ovat NHL-miehiä.

Westerlund sanoo, että mukana on myös nuoria pelaajia. Heidän täytyy kuitenkin antaa todella kovia näyttöjä, että he pääsevät mukaan olympialaisiin.

– Kaikki pelit olympia- turnauksessa ovat todella kovia, ihan ensimmäisestä lähtien. Kokemuksella on suuri merkitys. Olympiakisat ovat kovempi turnaus kuin jääkiekon MM-kisat. Vaadin yleensä pelaajalta kokemusta MM-kisoista ennen kuin otan hänet mukaan olympiajoukkueeseen, Westerlund toteaa.

Westerlund sanoo, että Venäjän KHL-sarja on noussut todella tärkeäksi pelipaikaksi jääkiekon ammattilaisille.

– Jos KHL:ää ei olisi, useimmat sen suomalaisista pelaisivat NHL:ssä.

Leijonat valmistautuu olympiakisoihin marraskuussa EM-turnauksessa Helsingissä. Joukkueessa nähdään varmasti monta tulevaa olympiapelaajaa. Westerlundin mukaan joukkueessa ovat parhaat pelaajat Euroopasta. NHL-miehiä ei turnauksessa ole.

– Kaikki ehdokkaat eivät mahtuneet mukaan tähän joukkueeseen.

EM-sarjan Suomen-turnaus pelataan 7.–10.11.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste