Päävalmentaja kirjoittaa vihkoon joka päivä ajatuksiaan siitä, millaiselta Suomen maajoukkue näyttää tulevissa talviolympialaisissa.
– Listassa on mukana tällä hetkellä 7–8 pelaajaa, jotka pelaavat Euroopassa. Muut ovat NHL-miehiä.
Westerlund sanoo, että mukana on myös nuoria pelaajia. Heidän täytyy kuitenkin antaa todella kovia näyttöjä, että he pääsevät mukaan olympialaisiin.
– Kaikki pelit olympia- turnauksessa ovat todella kovia, ihan ensimmäisestä lähtien. Kokemuksella on suuri merkitys. Olympiakisat ovat kovempi turnaus kuin jääkiekon MM-kisat. Vaadin yleensä pelaajalta kokemusta MM-kisoista ennen kuin otan hänet mukaan olympiajoukkueeseen, Westerlund toteaa.
Westerlund sanoo, että Venäjän KHL-sarja on noussut todella tärkeäksi pelipaikaksi jääkiekon ammattilaisille.
– Jos KHL:ää ei olisi, useimmat sen suomalaisista pelaisivat NHL:ssä.
Leijonat valmistautuu olympiakisoihin marraskuussa EM-turnauksessa Helsingissä. Joukkueessa nähdään varmasti monta tulevaa olympiapelaajaa. Westerlundin mukaan joukkueessa ovat parhaat pelaajat Euroopasta. NHL-miehiä ei turnauksessa ole.
– Kaikki ehdokkaat eivät mahtuneet mukaan tähän joukkueeseen.
EM-sarjan Suomen-turnaus pelataan 7.–10.11.
