Laura Lahtinen pelkäsi pienenä vettä, mutta nyt 16-vuotiaana hän on Suomen paras perhosuimari. Hän ui 200 metrin perhosuinnin Suomen ennätyksen aikuisten MM-kisoissa kesällä. Hän oli kisoissa viidestoista. Lisäksi hän voitti nuorten EM-kisojen pronssimitalin tänä vuonna.
Lahtinen aloitti uimisen yhdeksänvuotiaana. Sitä ennen hän harrasti juoksua ja pituushyppyä. Lahtisen uimavalmentajat huomasivat nopeasti, että Lahtinen on harvinaisen taitava uimari.
Hyvä uimari ja ahkera opiskelija
Lahtinen on hyvä myös koulussa. Hänen perusopetuksen päättötodistuksen keskiarvonsa on 9,9. Hän pääsi Mäkelänrinteen urheilulukioon ikäluokkansa parhailla pisteillä. Lahtinen käy lukion viidessä vuodessa, koska hän haluaa urheilla tosissaan.
Lahtisen perhe muutti Oulusta Helsinkiin, jotta Lahtinen pääsee harjoittelemaan Mäkelänrinteelle. Hän harjoittelee kuutena päivänä viikossa aamuisin ja iltaisin. Hän ui 4–9 kilometriä päivässä. Vain sunnuntai on vapaapäivä. Hänen täytyy harjoitella ahkerasti, koska hän haluaa päästä olympialaisiin.
Jos Lahtinen parantaa ennätystään parilla sekunnilla, hän voi päästä Tokion olympialaisiin ensi vuonna. Lahtinen on taitava uimari, joten hän voi onnistua.
Lähde HS
