Lapset ja nuoret kärsivät rajoituksista

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 24.03.2021

Liikuntaharrastusten rajoittaminen näkyy lapsissa ja nuorissa.

Koronaviruspandemian takia on säädetty monenlaisia rajoituksia. Myös lasten ja nuorten mahdollisuuksia liikuntaan on vähennetty.

Rajoituksilla voi olla vakavia seurauksia. Lapset ja nuoret voivat oireilla. Myös kiinnostus liikuntaan voi joillakin loppua.

Lapset ja nuoret oppivat myös liikuntaharrastuksissa sosiaalisia suhteita eli käyttäytymään joukossa. Liikunnalla on myönteisiä vaikutuksia ihmisten mielenterveyteen.

Teini-ikäiset liikkuvat nyt omatoimisesti tai videoyhteyden välityksellä etänä. Sosiaalisuus ja yhteisöllisyys on kadonnut.

Yksi kommentti artikkeliin ”Lapset ja nuoret kärsivät rajoituksista”

  1. kun koronna loppu kaikki iloisia lapset voivat olla kaveri porukassa saa olla kavereiden lähellä kaikki urhelu paikat avataan lentokentä avataan ja pääsee ulko maile. odotakkaan korona poistumista käytäkää maski koulussa maskit käytävät 5-10 luokalaiset

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)