Voimisteluseura Kiepin ja Suomen Taitovoimisteluklubin lapset harjoittelivat Töölön Kisahallissa Helsingissä helmikuussa.

Lapset ja nuoret kärsivät rajoituksista

Liikuntaharrastusten rajoittaminen näkyy lapsissa ja nuorissa.

Koronaviruspandemian takia on säädetty monenlaisia rajoituksia. Myös lasten ja nuorten mahdollisuuksia liikuntaan on vähennetty.

Rajoituksilla voi olla vakavia seurauksia. Lapset ja nuoret voivat oireilla. Myös kiinnostus liikuntaan voi joillakin loppua.

Lapset ja nuoret oppivat myös liikuntaharrastuksissa sosiaalisia suhteita eli käyttäytymään joukossa. Liikunnalla on myönteisiä vaikutuksia ihmisten mielenterveyteen.

Teini-ikäiset liikkuvat nyt omatoimisesti tai videoyhteyden välityksellä etänä. Sosiaalisuus ja yhteisöllisyys on kadonnut.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste