Lähteenmäki tavoittelee ykköspaikkaa

Teksti: MV
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 13.02.2012

Kumpi on ykkönen, Saarinen vai Lähteenmäki?

Krista Lähteenmäki on menestynyt talven hiihtokisoissa erittäin hyvin. Hän on tällä hetkellä kymmenen parhaan joukossa maailmancupin kokonaiskilpailussa. Viime sunnuntaina hän nosti Suomen joukkueen kakkoseksi maailmancupin viestissä. Hän voitti äskettäin myös lyhyen matkan Suomen mestaruuden. Suomen mestaruus oli Lähteenmäen ensimmäinen.

Krista Lähteenmäki on kilpaillut hyvin tasaväkisesti hiihtäjä Aino-Kaisa Saarisen kanssa. Aino-Kaisa Saarinen on ollut parina viime vuonna paras suomalainen naishiihtäjä. Nyt Krista Lähteenmäki saattaa nousta maan parhaaksi naishiihtäjäksi. Viime kaudella Krista Lähteenmäki voitti Oslon MM-kisoissa parisprintissä Aino-Kaisa Saarisen parina hopeaa. Naisten viestijoukkueessa hän voitti pronssia.

21-vuotias Krista Lähteenmäki on kotoisin Ikaalisten Luhalahdesta. Lukion hän kävi Sotkamossa, jossa urheilun saattoi yhdistää tehokkaasti opiskeluun.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste