Kyra Kyrklund palkittiin

Teksti: Selkosanomat, lähteet HBL, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 16.02.2023

Kyra Kyrklund on yksi Suomen tunnetuimmista ja taitavimmista ratsastajista. Kyrklund valittiin Suomen urheilun Hall of Fameen.

Hall of Fame on tunnustus, joka annetaan parhaille urheilijoille. Kyrklund sai palkinnon työstään hevosurheilussa.

Kyra Kyrklundin kilpailulaji oli kouluratsastus. Kouluratsastus voi näyttää siltä, että hevonen tanssii. Siinä hevonen ja ratsastaja tekevät harjoiteltuja liikkeitä.

Kyrklund on 71-vuotias. Hän ei enää kilpaile. Hän valmentaa kuitenkin yhä muita ratsastajia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)