Urheilutoimittajien yhdistys valitsee joka vuosi vuoden parhaan urheilijan. Urheilutoimittajien äänestys alkoi viime perjantaina.
Suomalaiset pitävät hiihdosta, joten suosikki parhaaksi urheilijaksi on hiihtäjä Iivo Niskanen. Hän voitti maailmanmestaruuden miesten 15 kilometrin hiihdossa. Pronssia tuli parisprintissä.
Toinen suosikki on ratakelaaja Leo-Pekka Tähti. Hän on maailmanmestari 100 metrin ratakelauksessa. Tähti sai myös hopeaa 200 metrin ratakelauksessa.
Muita menestyjiä olivat nyrkkeilijät Eva Wahlström ja Edis Tatli. Lumilautailija Enni Rukajärvi voitti MM-hopeaa. Uimari Jenna Laukkanen otti kaksi hopeaa uinnin lyhyen matkan EM-kisoissa. Koripalloilija Lauri Markkanen pelasi hienosti koripallon EM-kisoissa.
Vuoden urheilija julkistetaan Suomen Urheilugaalassa torstaina 18. tammikuuta. Silloin kerrotaan myös muiden muassa, mikä on vuoden joukkue, vuoden valmentaja ja vuoden nuori urheilija. Gaalaa voi seurata televisiosta Yle TV2:sta.
Urheilugaalan verkkosivuilla voi nyt äänestää sykähdyttävintä urheiluhetkeä. Se tarkoittaa urheiluhetkeä, joka jäi tänä vuonna parhaiten mieleen.
Oliko se hiihtäjä Iivo Niskasen MM-kulta? Vai koripallon maajoukkueen suoritukset EM-kisoissa? Entä Henri Kontisen menestys tenniksen nelinpelissä?
Lisätietoja: urheilugaala.fi
Lähde Urheilutoimittajien liitto
