Krista Lähteenmäki on Suomen hiihtojoukkueen suurimpia mitalisuosikkeja Sotšin olympialaisissa.

Krista Lähteenmäki on Suomen hiihtojoukkueen suurimpia mitalisuosikkeja Sotšin olympialaisissa.

Krista Lähteenmäki on kovassa kunnossa

Krista Lähteenmäki on jo saavuttanut mitaleja MM-kisoissa. Nyt on olympialaisten vuoro.

Lähteenmäki on Suomen hiihtomaajoukkueen kovimpia menestystoivoja. 23-vuotias hiihtäjä on kovassa kunnossa.

Lähteenmäki myöntää, että hän lähtee olympialaisiin hakemaan kultamitalia. MM-kisoissa hän on ehtinyt saavuttaa sekä hopeaa että pronssia.

– Viime kesä onnistui harjoittelun suhteen täydellisesti. Se oli kaikkien aikojen paras treeni- kesäni. Kyllä minun unelmani on onnistua olympiakisoissa.

Lähteenmäki kirjoittaa Ylen Hiihtäjät-blogissa, että hänellä on ollut kova kilpailuvietti jo lapsesta saakka. Asiantuntijoiden mukaan Lähteenmäen suuria vahvuuksia ovat periksiantamaton luonne ja vahva itsetunto. Lähteenmäki harjoittelee kovaa. Hän ei voi olla koko ajan huippukunnossa. Nyt kuntohuippu on tarkoitus ajoittaa juuri olympialaisten aikaan.

– Pelaan riskipeliä ja ajoitan huippuni helmikuulle.

Lähteenmäen päämatka on perinteinen naisten 10 kilometrin hiihto. Hän on myös erinomainen viestijoukkueen jäsen.

Lähteenmäen paineita saattaa lisätä se, että hän on onnistunut hyvin arvokisoissa nuoresta saakka. Lähteenmäki on nuorten MM-kultamitalisti.

– En ole muuttanut harjoitteluani. Olen onnistunut yleensä hyvin. Siitä kiitos valmentajalleni Matti Haavistolle.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste