Kuvassa on koripalloilija Kobe Bryant. Hän kuoli 41-vuotiaana helikopterionnettomuudessa. Bryantin pelipaidan numero oli 24.

Kuvassa on koripalloilija Kobe Bryant. Hän kuoli 41-vuotiaana helikopterionnettomuudessa. Bryantin pelipaidan numero oli 24.

Koripallon supertähti kuoli onnettomuudessa

Kuuluissa koripalloilija Kobe Bryant kuoli viime sunnuntaina. Bryantin fanit ja muut urheilijat ovat surreet Bryantin kuolemaa.

Kobe Bryant kuoli helikopterionnettomuudessa Kaliforniassa Yhdysvalloissa. Onnettomuudessa kuoli myös Bryantin 13-vuotias tytär Gianna.

Bryant päätti uransa koripalloilijana vuonna 2016. Häntä pidetään yhtenä kaikkien aikojen parhaana koripalloilijana. Bryant oli monen koripalloilijan tärkeä esikuva. Esimerkiksi Suomen paras koripalloilija Lauri Markkanen pitää Bryantia esikuvanaan. Markkasen pelipaidan numero on 24. Sen on sama kuin Bryantilla oli.

Bryant edusti koko uransa ajan Los Angeles Lakers -seuraa. Vain kolme pelaajaa on tehnyt enemmän pisteitä Yhdysvaltain koripallosarjassa NBA:ssa. Bryant voitti viisi kertaa NBA:n mestaruuden. Hän voitti myös kaksi olympiakultaa.

Bryantin kuolema järkytti laajalti hänen fanejaan ja monia muita urheilun ystäviä. Pop-tähti Alicia Keys, jalkapalloilijat Cristiano Ronaldo ja Lionel Messi sekä jääkiekkoilija Aleksandr Ovetshkin ovat ilmaisseet surunsa.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Koripallon supertähti kuoli onnettomuudessa”

  1. 14

    harmi että yksi suurin idolini kuoli
    bryant oli kyllä legenda

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste