Kobe Bryant kuoli helikopterionnettomuudessa Kaliforniassa Yhdysvalloissa. Onnettomuudessa kuoli myös Bryantin 13-vuotias tytär Gianna.
Bryant päätti uransa koripalloilijana vuonna 2016. Häntä pidetään yhtenä kaikkien aikojen parhaana koripalloilijana. Bryant oli monen koripalloilijan tärkeä esikuva. Esimerkiksi Suomen paras koripalloilija Lauri Markkanen pitää Bryantia esikuvanaan. Markkasen pelipaidan numero on 24. Sen on sama kuin Bryantilla oli.
Bryant edusti koko uransa ajan Los Angeles Lakers -seuraa. Vain kolme pelaajaa on tehnyt enemmän pisteitä Yhdysvaltain koripallosarjassa NBA:ssa. Bryant voitti viisi kertaa NBA:n mestaruuden. Hän voitti myös kaksi olympiakultaa.
Bryantin kuolema järkytti laajalti hänen fanejaan ja monia muita urheilun ystäviä. Pop-tähti Alicia Keys, jalkapalloilijat Cristiano Ronaldo ja Lionel Messi sekä jääkiekkoilija Aleksandr Ovetshkin ovat ilmaisseet surunsa.
Lähde: STT
sad
sad
Oooo mää en usko että hän on kuolut
harmi että yksi suurin idolini kuoli
bryant oli kyllä legenda