Koponen arvossa maailmalla

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2014

Suomen koripallojoukkueen eli Susijengin avainpelaaja Petteri Koponen tunnetaan jo maailmallakin.

Susijengi ei edennyt jatkoon koripallon MM-kisoissa Espanjan Bilbaossa. Yksi turnauksen parhaista heittäjistä oli kuitenkin Petteri Koponen. Koposen arvo huomattiin jo ennen kisoja. Arvostettu ranskalainen urheilulehti L’Équipe arvioi ennen kisoja, että Koponen on maailman viidenneksi kiinnostavin nuori koripalloilija.

Koponen itse suhtautuu arvioon maltillisesti. – No joo, näitä tulee ja menee. Ovathan nuo kuitenkin kauniita sanoja. Varmasti tästä voi päätellä, että olen tehnyt jotakin oikein.

Koponen pelaa ammatikseen Venäjällä. Hän edustaa moskovalaista Himik-seuraa. – Sopimustani on jäljellä vuosi. Viihdyn Venäjällä mainiosti.

Koripallon MM-kisat ovat lajin toiseksi arvostetuin turnaus. Edelle menevät vain olympialaiset.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)