Kiira Korpi asuu nykyään Yhdysvalloissa New Yorkissa. Hän opiskelee psykologiaa The New School -yliopistossa. Korpi lopetti uransa 2015.

Kiira Korpi vaatii muutosta

Entinen taitoluistelija Kiira Korpi arvostelee taitoluistelun valmennusta.

Kiira Korven mukaan taitoluistelussa on pitkään vallinnut kulttuuri, joka sallii kiusaamisen ja hyväksikäytön. Korven mukaan Suomen taitoluistelun valmennus on vanhanaikaista.

Korpi on puhunut Suomen urheilun eettisen keskuksen, Taitoluisteluliiton ja entisten huippuluistelijoiden kanssa. Asiat eivät ole muuttuneet, joten hän toi ne julkisuuteen.

– Henkinen hyväksikäyttö, häirintä, vähättely, kiusaaminen ja huutaminen ovat arkipäivää.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste