Kiira Korpi on ollut viime vuosina Suomen paras taitoluistelija.

Kiira Korpi on ollut viime vuosina Suomen paras taitoluistelija.

Kiira Korpi luottavaisena uuteen kauteen

Suomen taitoluistelun ykkönen Kiira Korpi lähtee luottavaisin mielin ensi talven kisakauteen.

Korpi ei päässyt mukaan viimeisiin MM-kisoihin, koska hänen jalkansa oli kipeä. Korven kehoon oli myös päässyt muodostumaan lihasepätasapainoa. Koko hänen lantionsa oli ikään kuin kiertyneessä asennossa.

Nyt vaiva on hoidossa.

– Minulla on hyvä tuntuma jäähän ja parempi tasapaino. En käytä luisteluun niin paljon voimaa kuin aiemmin.

23-vuotias Korpi arvelee, että lihasepätasapaino johtuu rajun lajin rasituksista. Voimakkaat hypyt ja piruetit vaikuttavat kehoon, varsinkin kun niitä toistaa harjoituksissa tuhansia kertoja samaan suuntaan.

– Tasapainon korjaaminen tuo parhaassa tapauksessa jopa lisävuosia kilpailu-uralleni. Korven kilpailukausi alkaa tänä syksynä 4.–7. lokakuuta Espoon Finlandia Trophyssä. Ensi talvena, vuoden 2013 puolella, on luvassa kahdet arvokisat. EM-kisat järjestetään tammikuussa Kroatian Zagrebissa ja MM-kisat maaliskuussa Kanadan Torontossa.

Korpi uskoo omiin kilpailuohjelmiinsa. Hän aikoo kilpailla niiden avulla tasaväkisesti maailman huippuja vastaan.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Kiira Korpi luottavaisena uuteen kauteen”

  1. tuntmaton

    Kiira korpi on paras!!!!!!!!!!

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste