Kiira Korpi lopettaa kilpailemisen

Teksti: Maria Österlund, lähteet Yle, HS
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 09.09.2015

Taitoluistelija Kiira Korpi jatkaa luistelemista, mutta esiintyy vain näytöksissä.

Kiira Korpi kuuluu Suomen parhaimpiin taitoluistelijoihin. Hän on voittanut EM-hopeaa, kaksi EM-pronssia ja viisi Suomen mestaruutta.

Viime vuosina Korpi on kärsinyt loukkaantumisista. Elokuun lopussa hän ilmoitti, että hän lopettaa kilpauransa ja ryhtyy nyt ammattilaiseksi.

– Olen edelleen taitoluistelija ja pääsen esiintymään. Ero on siinä, että saan siitä nyt palkkaa eikä minun tarvitse kilpailla, Kiira Korpi sanoi lehdistötilaisuudessa.

Suomessa Kiira Korven voi nähdä jo lokakuussa Finlandia Trophy -tapahtumassa Espoossa. Kiira Korpi on muuttanut Milanoon Italiaan, jossa hän asuu poikaystävänsä kanssa. Siksi hän opiskelee italiaa. Hän aikoo myös opiskella pilates-ohjaajaksi.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)