Pohjois-Amerikassa pelattava jääkiekon ammattilaisliiga NHL alkaa vihdoin. NHL:n kuukausia jatkunut työtaistelu päättyi tammikuun alussa. Runkosarjassa pelataan 48 ottelua. Sarja kännistyy lauantaina 19. tammikuuta.
Sarjan alkaminen on ilouutinen myös kaikien aikojen suomalaiselle pelaajalle, Teemu Selänteelle. Anaheim Ducksin hyökkääjä pääsee jälleen tositoimiin. Selänteellä on erityistä kipinää lähteä peleihin, sillä hän on vain kahden maalin päässä tshekkiläisen Jaromir Jagrin ennätyksestä. Jos Selänne saa aikaan kaksi maalia, hän on kaikkien aikojen eurooppalainen maalintekijä NHL:ssä.
– Oloni on malttamaton. Olen käynyt jäällä useita kertoja viikossa. Hyvää työsulussa on ollut se, että sain aikaa olla perheeni parissa, Selänne kertoo. Saku Koivu jatkaa Selänteen kanssa samassa joukkueessa.
Buffalo Sabresin hyökkääjä Ville Leino on huojentunut siitä, että pelit alkavat.
– Sopu vei kauan. Pelkäsin jo, että ei pelata lainkaan.