Kerttu Niskanen toi pronssia

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.02.2022

Hiihtäjä Kerttu Niskanen voitti pronssia naisten 30 kilometrillä. Niskanen nousi kolmanneksi vasta vapaan hihtotavan kilpailun viimeisellä kilometrillä.

Kerttu Niskanen oli Pekingin olympialaisissa paras suomalainen naishiihtäjä. Hän voitti kisoista hopeaa ja pronssia.

Suomi sai Pekingin olympialaisista yhteensä kahdeksan mitalia. Mitaleista kaksi on kultaa, kaksi hopeaa ja neljä pronssia.

Pekingin olympialaiset päättyivät sunnuntaina 20. helmikuuta. Seuraavat talviolympialaiset järjestetään vuonna 2026  Italian Milanossa ja Cortina d’Ampezzossa.

Peking, talviolympialaiset, päättäjäiset
Pekingin talviolympialaiset päättyivät sunnuntaina 20. helmikuuta. Kisojen päättäjäisiä vietettiin Kiinan kansallisstadionilla. Stadionia kutsutaan Linnunpesäksi.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste