Kärppien naiset voittivat mestaruuden myös viime vuonna. Kärppien miehet veivät Suomen mestaruuden huhtikuun lopulla. Kärpät voitti finaalisarjan kuudennessa ottelussa Tampereen Tapparan.
Kärpät on nyt voittanut mestaruuden yhteensä kahdeksan kertaa. Kärpät on jääkiekkoliigan menestynein seura 2000-luvulla.
Kärppien naiset juhlivat mestaruutta kolme viikkoa ennen miehiä. Kärppien naiset voittivat Suomen mestaruuden myös viime vuonna. Kärppien naiset ovat voittaneet mestaruuden yhteensä kolme kertaa. Ensimmäinen mestaruus on vuodelta 2012.
Iso pettymys oli kun halusin ettäHifk olisisuomenmestari