Kai Suikkanen pelasi huipulla 1970–80-luvuilla. – Silloisilla taidoillani ja vauhdillani en pärjäisi liigassa nyt, hän arvioi.

Kai Suikkanen pelasi huipulla 1970–80-luvuilla. – Silloisilla taidoillani ja vauhdillani en pärjäisi liigassa nyt, hän arvioi.

Kärpät haluaa taas kultaa

Kai Suikkanen on Oulun Kärppien uusi valmentaja. Hän lupaa kovaa taistelua ja kovia tuloksia.

Oulun Kärpät voitti viime keväänä jääkiekon SM-liigassa pronssia. Se ei riittänyt kovimmille kannattajille. Oululaiset ovat tottuneet mestaruuksiin.

Kai Suikkanen on menestynyt valmentaja. Hän on valmentanut muiden muassa Kajaanissa, Turussa ja Venäjän KHL-sarjassa.

Suikkanen aloitti pelaajauransa juuri Oulun Kärpissä. Suikkanen muutti vaimonsa ja 7-vuotiaan poikansa kanssa kesällä takaisin Ouluun.

– Tuntui hyvältä palata kotiin. Olen asunut Oulussa elämästäni 34 vuotta. Olen omasta mielestäni oululainen. Olen viimeisen 12 vuoden aikana asunut kuudessa eri paikassa. Se kuuluu valmentajan työhön.

Kärpillä on kulta mielessä Suikkanen sanoo suoraan, että Kärppien tavoite on juhlia ensi keväänä Suomen mestaruutta.

– Kärpät haluaa aina voittaa. Niin haluavat monet muutkin joukkueet. Haluan myös hyödyntää hienoa pohjoissuomalaista juniorityötä ja kasvattaa heistä huippupelaajia kuten Aho ja Puljujärvi.

Suikkanen korostaa, että nuorten lupausten lisäksi kokeneilla pelaajilla on tärkeä rooli joukkueessa.

– Lasse Kukkonen tai Mika Pyörälä ovat korvaamattomia pelaajia. Uusien pelaajien on helpompi päästä sisään joukkueeseen, kun mukana on pelaajia, joilla on kokemusta.

– Minulla on unelma joukkueesta, jossa jokainen pelaaja on omalta paikkakunnalta. Ehkä se unelma ei koskaan toteudu, Suikkanen sanoo.

Kova työ tuo menestyksen Kai Suikkasen mukaan Kärppien menestyksen salaisuus on omaperäisyys ja sinnikkyys.

– Kärpät pelaa omaperäistä jääkiekkoa. Joukkue taistelee kovaa ja luistelee hyvin. Kärpissä on aina ollut hyvä henki ja paljon urheilullisuutta.

Jääkiekon SM-liiga käynnistyy perjantaina 16. syyskuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste