Kanada on jääkiekon maailmamestari. Kanada kaatoi finaalissa eli loppuottelussa Saksan 5–2. Kanada on pelannut jääkiekon MM-kisojen finaalissa neljä kertaa peräkkäin. Kanadalla on 28 maailmanmestaruutta.
Saksa sai jääkiekon MM-kisojen hopeaa. Latvia voitti pronssia.
Suomi putosi MM-kisojen mitalipeleistä viime viikon torstaina. Kanada voitti silloin Suomen. Tappio oli suomalaisille ja Suomen miesten jääkiekkomaajoukkueelle eli Leijonille pettymys. Leijonat voitti viime vuonna MM-kultaa ja olympiakultaa. Suomi kohtasi viime vuonna finaalissa Kanadan.
Jääkiekon MM-kisat järjestettiin Tampereella ja Riiassa. Kisojen loppuottelut pelattiin Tampereella.
Vuonna 2025 jääkiekon MM-kisat järjestetään Tšekissä.