Kalle Rovanperä on rallin maailmanmestari

Teksti: Betty Marschan, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 04.10.2022

Kalle Rovanperä on rallin uusi maailmanmestari. 22-vuotias Rovanperä on kaikkien aikojen nuorin rallin maailmanmestari.

Rovanperä voitti MM-osakilpailun Uudessa-Seelannissa lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna. Samalla hän varmisti itselleen maailmanmestaruuden.

22-vuotias Rovanperä on kaikkien aikojen nuorin rallin maailmanmestari. Hän on myös 20 vuoteen ensimmäinen suomalainen, joka on voittanut rallin maailmanmestaruuden. Marcus Grönholm oli rallin maailmanmestari vuosina 2000 ja 2002.

– Suurin kiitos menee tiimilleni ja kaikille, jotka tekivät autostamme niin nopean ja luotettavan. Kiitos myös kaikille, jotka uskoivat minuun kaikkien vuosien aikana, sanoi Rovanperä heti, kun hän oli ajanut maaliin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)