Kalle Koljonen menestyy sulkapallossa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 18.05.2021

Sulkapalloilija Kalle Koljonen teki historiaa. Hän voitti sulkapallon EM-pronssia toukokuussa.

Kalle Koljonen on ensimmäinen suomalainen sulkapalloilija, joka on yltänyt mitaleille lajin arvokisoissa.

Koljonen oli EM-kisoissa todellinen yllättäjä. Koljonen on maailmanlistalla sijalla 80. Hänet lasketaan siis maailman 80. parhaaksi sulkapalloilijaksi. Koljosen sijoitus listalla nousee myöhemmin, koska hän menestyi EM-kisoissa niin hyvin.

Koska Koljonen pelasi hyvin EM-kisoissa, hän pääsee mukaan myös Tokion olympialaisiin. Olympialaiset alkavat heinäkuussa.

Lähde IS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)