Kaisa Mäkäräinen jatkaa vielä vuoden

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.07.2019

Ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräinen jatkaa uraansa vielä ensi kauden ajan. Mäkäräinen on mukana Suomen ampumahiihdon maajoukkueessa kaudella 2019–2020.

Kaisa Mäkäräinen sanoo, että oli jo valmis lopettamaan.

– Lopettaminen tuntui kuitenkin vielä pelottavammalta kuin jatkaminen, Mäkäräinen sanoo Ylen haastattelussa.

Mäkäräinen harjoittelee tänä kesänä ulkomailla. Hän on mukana kuukauden ajan leireillä Itävallassa ja Italiassa. Mäkäräinen harjoittelee yhdessä Yhdysvaltojen ja Ranskan maajoukkueiden kanssa.

– Olen huolissana  siitä, kuka kastelee kotona kukat ja leikkaa nurmikon, Mäkäräinen sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa.

Kaisa Mäkäräinen osallistuu ensi kaudella sekä ampumahiihdon maailmancupiin että MM-kisoihin. MM-kisat järjestetään helmikuussa Pohjois-Italian Antholz-Anterselvassa lähellä Itävallan rajaa.

Joensuulainen Kaisa Mäkäräinen on 35-vuotias. Tuleva kausi on hänen viidestoista kautensa maailmancupissa.

– Minua tuskin nähdään kilpailijana enää maailmancupin kauden avauksessa 2020–2021 kotiseudullani Kontiolahdella. Melkein varmasti voin sanoa myös sen, että en ole mukana vuoden 2022 talviolympialaisissa Kiinan Pekingissä. Koskaan ei kuitenkaan pidä sanoa ei koskaan, Mäkäräinen sanoo.

Kaisa Mäkäräinen on Suomen menestynein ampumahiihtäjä. Hän on voittanut maailmancupin kolme kertaa. Mäkäräinen voitti maailmancupin kokonaiskilpailun myös viime kaudella. MM-kisoissa Mäkäräinen on voittanut  yhden kultamitalin, hopeamitalin ja neljä pronssia.

Lähteet Yle, HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)