Ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräisen kauden päätavoite on olympiakisoissa.

Ampumahiihtäjä Kaisa Mäkäräisen kauden päätavoite on olympiakisoissa.

Kaisa Mäkäräinen harjoitteli korkeuksissa

Suomen ampumahiihdon tähti Kaisa Mäkäräinen haluaa olympiamitalin.

Mäkäräisen kesän harjoituskausi on sujunut erinomaisesti. Hän on harjoitellut Kontiolahden keinoladulla.

Mäkäräinen sanoo, että hän on hyvin pitkälti vastannut itse kesäharjoittelustaan.

– Olin kesän aikana leireillä Itävallassa ja Norjassa. Syyskuussa olin vielä maajoukkueen mukana Ramsaussa Itävallassa.

Mäkäräinen valitsi harjoittelupaikat niin, että ne vastaisivat mahdollisimman hyvin tulevia olympiakisojen kilpalatuja. Sotšin kisapaikat ovat yli tuhannen metrin korkeudella merenpinnasta mitattuna. Olympiamaastot ovat rankat. Siksi hän halusi myös harjoitella korkeilla paikoilla.

Mäkäräinen kilpailee ensi kertaa tällä kaudella marraskuun puolivälissä. Hän osallistuu silloin kisoihin kotimaisemissaan Kontiolahdella. Maailmancup alkaa 24. marraskuuta Ruotsin Östersundissa.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste