Kaarina Nurminen menestyy pyöräsuunnistuksessa

Teksti: Selkosanomat, lähteet Suomen Suunnistusliitto, IL
Kuva: SSL / Timo Mikkola
Uutinen julkaistu: 28.09.2023

Kaarina Nurminen on pyöräsuunnistuksen maailmanmestari. Hän voitti kultaa sprinttikilpailussa Tšekissä. Viime viikonloppuna Nurminen voitti pyöräsuunnistuksen maailmancupin osakilpailun.

Kaarina Nurminen on 20-vuotias. Hän menestyi aiemmin myös nuorten sarjoissa. MM-kulta on Nurmisen ensimmäinen voitto aikuisten arvokisoissa.

Kaarina Nurminen voitti viime perjantaina pyöräsuunnistuksen maailmancupin osakilpailun. Nurminen voitti maailmancupin osakilpailun ensimmäisen kerran. Osakilpailu järjestettiin Italian Trenton alueella.

Pyöräsuunnistuksen säännöt muistuttavat tavallisen suunnistuksen sääntöjä. Suunnistuksessa kilpailijat etsivät rasteja kisaradan varrelta mahdollisimman nopeasti. Pyöräilijän kartta on kiinnitetty ohjaustankoon.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)