Kaapo Kakon peli jääkiekon MM-kisoissa on herättänyt ihastusta Suomessa ja ulkomailla.

Kaapo Kakon peli jääkiekon MM-kisoissa on herättänyt ihastusta Suomessa ja ulkomailla.

Kaapo Kakko on uusi kiekkosankari

Suomen miesten maajoukkue on pelannut hienosti jääkiekon maailmanmestaruuskisoissa. Suomen paras pelaaja on Kaapo Kakko. Hän on vain 18-vuotias.

Suomi voitti ensin Kanadan 3-1 ja sitten Slovakian 4-2. Yhdysvallat voitti maanantaina Suomen niukasti 3-2.

Suomen Kaapo Kakko teki kahdessa ensimmäisessä ottelussa peräti viisi maalia. Hän oli kahden ottelun jälkeen MM-kisojen paras maalintekijä.

Kaapo Kakko on vasta 18-vuotias. Hän on kotoisin Turusta. Hän pelaa Turun Palloseurassa eli TPS:ssä. Pian Kakko siirtyy Pohjois-Amerikan jääkiekkoliigaan eli NHL:ään. Kakko ja Yhdysvaltojen Jack Hughes ovat nuoria pelaajia, joita NHL-seurat haluavat eniten joukkueisiinsa.

Kaapo Kakosta on tullut suomalaisten uusi jääkiekkosankari. Hän on taitava ja älykäs hyökkääjä. Kakon menestys on huomattu myös ulkomailla. Ruotsin, Kanadan ja Venäjän lehdet ennustavat, että Kakosta tulee NHL:n uusi supertähti.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste