Juulia Turk­ki­la ja Matt­hias Vers­luis voittivat pronssia

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.01.2023

Suomen Juulia Turk­ki­la ja Matt­hias Vers­luis saivat pronssimitalit taitoluistelun EM-kisoissa. Turkkila ja Versluis sijoittuivat kolmanneksi jäätanssissa.

Juulia Turkkila ja Matthias Versluis kilpailivat jäätanssissa lauantai-iltana.

Juulia Turkkilan ja Matthias Versluisin mitali on harvinainen.

Suomi sai edellisen kerran mitalin jäätanssista 28 vuotta sitten. Susanna Rahkamo ja Petri Kokko voittivat EM-kultaa ja MM-hopeaa vuonna 1995.

Turkkilan ja Versluisin mitali on ensimmäinen taitoluistelun arvokisamitali vuoden 2019 jälkeen. Viveca Lindfors voitti silloin EM-pronssia.

Tänä vuonna jäätanssin Euroopan mestaruuden voittivat Italian Charlene Guignard ja Marco Fabbri. Hopeamitalit saivat Britannian Lilah Fear ja Lewis Gibson.

Taitoluistelun Euroopan mestaruuskilpailut järjestettiin Espoossa.

Juulia Turkkila ja Matthias Verluis esiintyivät kisojen loppunäytöksessä sunnuntaina 29. tammikuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)