Jenny Rautionaho menestyy mäkihypyssä

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 19.02.2024

Jenny Rautionaho on päässyt ensimmäistä kertaa palkinnoille mäkihypyn maailmancupissa. Hän sijoittui tammikuussa toiseksi Japanin osakilpailussa.

Mäkihyppääjä Jenny Rautionaho sijoittui toiseksi maailmancupin kilpailussa Japanin Sapporossa. Maailmancup oli tammikuussa. Rautionaho pääsi ensimmäistä kertaa palkinnoille. Tämä oli myös ensimmäinen kerta kymmeneen vuoteen, kun suomalainen mäkihyppääjä sijoittui maailmancupissa kolmen parhaan joukkoon.

Japanissa satoi paljon lunta kilpailun aikana. Rautionaho onnistui silti hienosti. Hänen paras hyppynsä oli120 metriä. Kilpailun voitti Itävallan Eva Pinkelnig.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)