Jalkapallon EM-kisat järjestetään kesällä Ranskassa

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 21.10.2015

Jalkapallon vuoden 2016 Euroopan mestaruuskisat pelataan Ranskassa.

Jalkapallon vuoden 2016 Euroopan mestaruuskisat pelataan Ranskassa. Liput ovat myynnissä. Halvimmat liput maksavat 25 euroa, kalleimmat maksavat lähes tuhat euroa.

Kaikkiaan kisoihin myydään 2,5 miljoonaa pääsylippua. Euroopan jalkapalloliitto UEFA antaa köyhille lapsille ilmaiseksi 20 000 lippua.

Kisoissa pelaa Euroopan 24 parasta jalkapallomaata. Kisoihin ovat varmistaneet paikkansa suuret jalkapallomaat, kuten Espanja, Englanti, Italia ja Portugali. Kisoissa pelaa myös tuntemattomampia jalkapallomaita, kuten Islanti ja Albania. Ruotsi ja Tanska ovat mukana jatkokarsinnoissa. Suomi ei selviytynyt kisoihin.

Jalkapallon EM-kisat järjestetään 10.6.–10.7.2016. Kisoissa pelataan 51 ottelua.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)