Jalkapallon vuoden 2016 Euroopan mestaruuskisat pelataan Ranskassa. Liput ovat myynnissä. Halvimmat liput maksavat 25 euroa, kalleimmat maksavat lähes tuhat euroa.
Kaikkiaan kisoihin myydään 2,5 miljoonaa pääsylippua. Euroopan jalkapalloliitto UEFA antaa köyhille lapsille ilmaiseksi 20 000 lippua.
Kisoissa pelaa Euroopan 24 parasta jalkapallomaata. Kisoihin ovat varmistaneet paikkansa suuret jalkapallomaat, kuten Espanja, Englanti, Italia ja Portugali. Kisoissa pelaa myös tuntemattomampia jalkapallomaita, kuten Islanti ja Albania. Ruotsi ja Tanska ovat mukana jatkokarsinnoissa. Suomi ei selviytynyt kisoihin.
Jalkapallon EM-kisat järjestetään 10.6.–10.7.2016. Kisoissa pelataan 51 ottelua.
